הקמת עסק

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

המונח מלכודת דבש הומצא כנראה כדי לתאר את המצב שבו נמצא יזם חדש שהחליט על הקמת עסק , גייס את הכסף הנדרש ומתחיל בפרוייקט החיים שלו – הקמת עסק חדש .

לא מאמינים , בואו נמפה מקרוב את הסיטואציה שבה נמצא היזם  במהלך הקמת העסק

  • נניח , רק לצורך הדיון שהעסק הוא בתחום ענין מקצועי או אישי של היזם ( ..אחרת לא היה בוחר בו מין הסתם)
  • נעריך גם , שמתוך הנ"ל – המוטיבציה העיקרית היא לתת מוצר הכי מקצועי שאפשר .
  • האופטימיות בשמיים – הערכת  העלויות תקטן ביחס ישר לרף האופטימיות .
  • נקרא לילד בשמו ? היזם מאוהב בעסק החדש.
  • יש כסף , יש ספקי שרות שמציעים שרותים ומוצרים לעסק החדש – כולם "הכרחיים " מין הסתם .
  • זמן קצר – עשרות החלטות – לפעמים כמה החלטות ביום .. בלי כלים אמיתיים לקבלת החלטות .
  • המון מושגים חדשים – רימרקטינג , מיתוג , הלוואה בערבות מדינה , תזרים ועוד , תוכנות ומי יודע מה עוד..

זה ,בהנחה שהכל הולך חלק – עכשיו תוסיפו לזה  הסכם שכירות , עיצוב פנים , תוכנית שיווק , בקשת אשראי , גיוס עובדים טפסים לניהול לקוחות  – הצילו !!!!! .

תגידו  , הייתם מדמיינים להקים את הבית שלכם בלי תכנון אדריכלי ? תוכניות עבודה  ? אני מניח שלא . בדיוק כמו ההבדל בין הפרוגרמה לבית – הגדרת הרצונות והצרכים לבין הביטוי המקצועי שלה – תוכנית אדריכלית , כך בדיוק בפרויקט הקמת עסק תפקיד המלווה העסקי לקבל מכם את מלוא המידע , לבנות ולנהל עבורכם ויחד אתכם את  הפרוייקט כך שיגיע לנקודת ההשקה עם מינימום טעויות ומכסימום התאמה לתוכנית המקורית.

בפרוייקטים האחרונים שניהלתי את הקמתם , חברה סיטונאית קטנה , חנות צעצועים , משרד לעיצוב פנים  גיליתי עד כמה אפקטיבי החיבור בין מקצוען שיודע מה הוא רוצה  לביני  כנותן שרות – איש המקצוע שתפקידו להפוך את התוכנית לפרטים – משימות ולגרום לדברים לקרות .

אם תתעלמו לרגע מהנימה הצינית של תחילת המאמר ותקחו ממנו את המסר הענייני ,אני מניח שתבינו כי בסופו של דבר  נסיון מצטבר של "אדריכל לעסקים "  עשוי בהחלט לקצר את משך הזמן הנדרש לפרוייקט ההקמה , להקטין את העלויות ובעיקר עלויות לא נדרשות ולהביא אתכם מוכנים הרבה יותר ליום פתיחת העסק …. מכאן העבודה שלנו רק מתחילה.  

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

5 טיפים להעברת מצגת מנצחת

אם יוצאים מנקודת הנחה שאתם לא מרצים או מציגים במקצועיים סביר להניח שאתם נדרשים מעת לעת להציג פרזנטציות למנהלים שלכם, לעובדים או לקבוצה של לקוחות

דילוג לתוכן