תוכנית עסקית מנצחת – מיומנות או אמנות

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

האסיסטנט הראשון שעבד אצלי , אדם מבריק מאין כמוהו הביא לראיון העבודה איתי תוכנית עסקית שהכין במסגרת פרוייקט  אקדמי לסיוע לעסקים קטנים . התוכנית כללה מעל 100 עמודים (  לעומת 30-40 אצלי … ) וכללה ניתוחים מעמיקים שיגרמו לי להחוויר , צחקתי ואמרתי שהשקעת זמן בתוכנית כזאת היתה גורמת לי לדרוש 100,000 ₪ , כמעט פי 10 מהמחיר הרגיל שאני גובה.

לכאורה , לא מסובך לכתוב תוכנית עסקית , יש  פורמטים מוכנים באינטרנט , הפרקים ידועים ומי מאתנו לא סיים איזה תואר ראשון במינהל עסקים וכתב  תוכנית עסקית בתור פרוייקט גמר .

טקסטים , טבלאות , תיאוריות  בסך הכל די בנאלי . נוסיף על כך את העובדה שאיך שלא מסובבים את זה התכנית היא בסופו של דבר תחזית  שחוזה את המשמעויות של הקמת העסק והפעלתו – למה לעזאזל צריך לשלם לאיש מקצוע יקר עבור עבודה שאפשר לעשות לבד , לא פחות טוב .

לטובת המתלבטים שבינכם ריכזתי 10 סיבות טובות להפקיד את מלאכת כתיבת התוכנית בידי איש מקצוע מנוסה:

  • זיקוק התוכן לתמצית המנהלים – בסופו של דבר זה אולי העמוד היחיד שהמשקיע יקרא.
  • מכירת היזמים – לבנק או למשקיע – מרכיב בעל משמעות קריטית .
  • הגדרת מדוייקת של קהלי היעד ופוטנציאל השוק – רמז – קהל היעד הוא כולם זאת לא תשובה טובה …
  • האסטרטגיה והבידול – למה אתם ? למה המוצר שלכם ? בואו נענה קודם כל לעצמנו את התשובה.
  • ערכי המותג – אמינות , אחריות וספונטניות – הם לא ערכים הם תנאי סף בשביל לקום בבוקר .
  • תוכנית השיווק – נועזת ומקורית  אך לא מופקרת , מגוונת אך לא מפוזרת .
  • תוכנית המכירות – הישגית אך ריאלית – הכי חשוב מנומקת .
  • התוכנית התפעולית – לשיר שירי חיסכון כל הדרך לרווחיות .
  • ההצעה למשקיע \לבנק – מנומקת , מסודרת פרופורצנלית – כמה אתם רוצים ? למה אתם רוצים ? מה תתנו בתמורה ומה תעשו עם הכסף .
  • לוגו של חברת יעוץ על התוכנית – רק בשביל זה שווה , לא ?

אני מניח שלכל אחד מאיתנו יש דוד או אחיין שהקים עסק בלי תוכנית עסקית ומרויח מיליונים , ההבדל בינו לבין שני האחרים שפשטו את הרגל הוא שרק אחד מסתובב ומספר את הסיפור . מוסר השכל – הקמת עסק היא סיפור רציני מדי בשביל לנהל אותו באופן חובבני .

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

5 טיפים להעברת מצגת מנצחת

אם יוצאים מנקודת הנחה שאתם לא מרצים או מציגים במקצועיים סביר להניח שאתם נדרשים מעת לעת להציג פרזנטציות למנהלים שלכם, לעובדים או לקבוצה של לקוחות

דילוג לתוכן