ניהול לקוחות – שאלות היסוד שאתם חייבים לשאול את עצמכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
  1. עד כמה אתן מכירות את הלקוח שלכם ?
  2. מתי הפעם האחרונה שדברתם איתו ?   מתי הפעם הבאה שאתן צריכות לדבר איתו ?
  3. מה רמת הקירבה שלכן ללקוח ? איך הוא תופס אתכן ?
  4. האם יפנה אליכן כאשר מתעורר צורך במוצר שאנחנו מציעים ?
  5. האם יתכן שיפנה למתחרה לקבל שרות שאתן מציעות  מכיוון שלא ידע שאתן מציעות את השרות ? או שלא היה במודעות באותו רגע ?

10 דברים שחשוב לדעת על ניהול לקוחות וחווית לקוח.

  • בעסק מצליח 70% מההכנסות מגיעות מלקוחות קיימים ו30% מלקוחות חדשים .
  • פנייה מלקוח קיים היא פניה טובה יותר , סביבת העבודה נוחה  וסבלנית יותר .
  • בהמשך ל1  -בשוק קטן – לקוח טוב הוא משאב נדיר ויקר .. מי שישרוד וישגשג הוא מי שישמור ויטפח את הנכסים החדשים , מספר הלקוחות שיוצא מהשוק גדול ממספר הלקוחות שנכנסים אליו.
  • לקוח = נכס .   לקוח פעיל = נכס מניב  עם תחזית הכנסות שנתית .
  • תהליך ניהול לקוח כולל הגדרה של הציפיות שלנו מכל לקוח , לא פחות חשוב מכך
  • ניהול הלקוח הוא תהליך מובנה ומסודר שיש לו 2 מימדים:

א. המידע על הלקוח , המחלקות ,אנשי הקשר , הצרכים , התוכניות .

ב. רצף הזמן והפעולות – שגרת ניהול הקשר , מענה ויוזמה מחוץ לתוכנית .

  • הקשר עם הלקוח , להבדיל מניהול הקשר חשוב שיהיה בעל מאפיינים רגשיים וחמים , מעבר לקשר המקצועי
  • התקשרויות – מגעים – הם הבסיס לכל מערכת ניהול לקוחות . המשימה המרכזית של הארגון הוא ליצור את

רפרטואר ההתקשרויות , להפוך אותו רלוונטי ולבנות תמהיל נכון בין התקשרויות שימור , הנעה לפעולה ושרות .

  • המערכת הניהולית והשיווקית בחברה חייבת לתת מעטפת משלימה וחזקה לתקשורת בין מנהל הלקוח ללקוח בהיבטים של שותפות בקשר , ערוצי שיווק ועוד.
  • הלקוח האידאלי הוא כזה שיפנה אלינו באופן אוטומטי כאשר יש לו צורך , יפנה אלינו מדי פעם בשירותים נוספים שאיננו מספקים , יתקשר להתייעץ בנושאים שבהם הוא רואה בנו ברי סמכא, ינהל מו"מ על התנאים העסקיים ויבקר את רמת השירותים שלנו , לקוח אידאלי יפנה אלינו לקוחות נוספים .

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

מייצגים בשנת 2022 – 5 דברים שאתם ממש חייבים להפסיק לעשות…

כולם כותבים סיכומי שנה, כך נראה במעבר מהיר ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובעיתונים ( כן, יש עוד כמה כאלה..) . גם עבור אלה שסיכום שנה מהווה טרחה מיותרת אין שום ספק שהמעבר לשנה חדשה מאפשר לעצור לכמה רגעים ולחשוב, ממה אנחנו מרוצים ועובד טוב במשרד שלנו ואת מה היינו רוצים לשפר, לייעל או פשוט לפתור כדי שיפסיק להציק.

דילוג לתוכן