אפתח בגילוי נאות , העולם שהייתי רוצה לחיות בו הוא עולם של עסקים קטנים ובינוניים , אני מעדיף לעשות עסקים עם אנשים שהם בעלי העסק ובאופן כללי אני די מסתייג מחברות ענק ורשתות .
את הקפה שלי אני משתדל לשתות בבית קפה שכונתי , את הירקות רוכש בחנות ירקות ואת הקמפיין פייסבוק שלי מנהל אצל אורי – עסק קטן , איכותי ואישי.
בדיוק מהמקום הזה , כאשר פונים אלי לסייע בהקמת עסק ( דבר שקורה לשמחתי בתכיפות רבה ) אני מתגייס לענין במולא המוטיבציה והדריכות , כמעט בלי קשר לגודל העסק , היקף ההשקעה או הניסיון של היזם או היזמים .
עד כאן ההשתפכות , בואו נהיה רגע מקצועיים .
פרוייקט הקמת עסק , בכל תחום כולל בתוכו עשרות רבות של פריטים והחלטות שכולם נעשים בזמן קצר יחסית ונוגעים בכל אחד מארבעת התחומים הקשורים בניהול העסק :
- פיננסיים , בנקים ותזרים מזומנים .
- פיתוח עסקי , פרסום שיווק ומכירות .
- תפעול ולוגיסטיקה , ניהול מלאי .
- ניהול המשאב האנושי – מבנה ארגוני , הגדרות תפקיד – גיוס קליטה וניהול עובדים .
בעולם העסקים הקטנים והבינוניים אני משתדל מאד לסיים פרוייקט תכנון והקמה בתוך 3-4 חודשים כאשר פרק הזמן הזה כולל את התכנון הפיננסי והשיווקי , איתור מקום ותכנונו ( איתור המקום עלול לקחת זמן רב יותר ) ותהליך ההקמה ותחילת מתן השרות כמובן שקיימים חריגים כאשר מדובר בהקמת מערך ייצור , בינוי וכו…
פרויקט ההקמה כולל בתוכו מספר שלבים עיקריים :
- גיבוש הרעיון הסופי – הקונספט .
- בניית תוכנית כספית – פיננסית – תוכנית השקעות – מהלכים לגיוס .
- איתור מקום – עיצוב ותכנון פיזי ( אם נדרש ) תקצוב . ( במקביל לשלב ב' )
- הקמה פיזית של המקום .
- במקביל לד – הכנת תשתית ניהולית , שיווקית , מיתוג
- הערכות בירוקרטית – ישות משפטית , רו"ח , הנה"ח וכו…
- גיוס עובדים במידת הצורך , בניית תהליכי קליטה וניהול לקוח
מטבע הדברים הנתונים משתנים מפרוייקט לפרוייקט וכך גם הצרכים ואולם במסגרת תפקידו , ישמש מלווה עסקי מצויין כמנהל הפרוייקט , יהיה מעורב בפרטים וישלח אלומת אור לכל נושא שיש בו כדי להשפיע על הצלחת הפרוייקט .