חמשת שלבי המכירה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אתם בטח חושבים, הנה עוד נודניק אחד שהולך לשנן לנו את שלבי המכירה, אצלו יש 5 שלבים, משהו טוב באמצע. כבר שמענו הדרכות על 4 שלבים ו6 ואפילו 8 שלבים בתהליך המכירה. כנראה המספר משתנה לפי גובה התשלום שמאמן המכירות רוצה לגבות עבור ההדרכה. 

אתם אומרים לעצמכם, לא שלבים ולא בטיח, אין מי שמרגיש את הלקוח יותר טוב ממני … אני קולט אותו עוד מהכניסה לחדר ומתאים את הפגישה בדיוק למה שהוא צריך ולסגנון שלו ובכלל אתה נולד איש מכירות. או שיש לך את זה או שלא.

אז עכשיו, בלי שאף אחד שומע ,ובלי להוריד גרם אחד מכמה שאתם תותחים במה שאתם עושים, אני שואל.. מה אחוזי הסגירה שלכם בפגישות ? הממוצע המקובל הוא 1 ל 4 .. שזה 25 % . זה אומר שעל כל מכירה יש 3 שלא סוגרים אתכם. 

עכשיו בואו נניח שהייתם מעלים את הממוצע ל30% , 32% … תוספת של עוד 20-30 אחוז למכירות שלכם ,של החברה… שווה לא  ?

שאלתם את עצמכם פעם, למה שפים גדולים מקפידים על כל שלבי ההכנה ולא עושים קיצורי דרך?

תהליך מכירה נכון, כמו תהליכים אחרים, לא נבנה סתם. הוא מבוסס על הגיון פנימי של ניהול תהליך, ניסיון מצטבר והבנה של הדינמיקה שנוצרת . תחשבו על זה ותגלו שבסך הכל תאוריית מכירה בנויה בצורה די הגיונית 

אז בואו נסכם: אתם תעברו על 5 השלבים, המוצגים כאן בצורה מעט שונה .. וניפגש עוד שנה לבחון את העליה באחוזי הסגירה שלכם .. מקובל ? 

 

אז הנה 5 שלבי המכירה – 

 

  1. שבירת קרח – בואו נוריד את המסיכות והקליפות וננהל שיחה נינוחה ופתוחה. ( בלי זה אין מה להתחיל ) 

   

     2. בירור צרכים – אני אשקיע את רוב הפגישה בלהבין מה אתה צריך ומה חסר לך ,ואני אתן לך בדיוק את זה .

 

     3. ההצעה – אתה פירטת את המאפיינים ,אני רק ארזתי אותם למוצר או השירות שלנו.. איזה פלא. 

 

     4. התנגדויות – החלק המעניין. השלב שבו אנחנו מתחברים כי אתה משתף אותי בחששות ובספקות שלך ואני מרגיע             אותם . 

   

    5. הסגירה – אחרי כל הדרך שעברנו יחד, הבסיס האישי והמקצועי שנבנה בפגישה, זה אך טבעי. 

     

פשוט , נכון ? כל מה שאתם צריכים זה לשלוט בפגישה לנהל אותה ולהקשיב, להקשיב הרבה. ככה תסיימו את הפגישה בהצלחה ותרכשו לקוח לשנים רבות.

 

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

אופן ביצוע תפקיד המנכ"ל

מנכ"ל חברה אמור לקבוע את יעדי החברה, את הדרך אליהם, להוביל, להנהיג, ללמד ולכוון את מנהליו ועובדיו כיצד להגיע ליעדים שקבע. תחילה נפרוט את התחומים עליהם אחראי המנכ"ל:

דילוג לתוכן