אם יוצאים מנקודת הנחה שאתם לא מרצים או מציגים במקצועיים סביר להניח שאתם נדרשים מעת לעת להציג פרזנטציות למנהלים שלכם, לעובדים או לקבוצה של לקוחות כחלק משגרת העבודה וכמו כל דבר אתם מעוניינים לעשות את זה הכי טוב שאפשר, להעביר את המסר, להשיג את המטרות וגם לקבל ביקורות טובות .. כמה טבעי. אז זהו שלפעמים זה לא כל כך פשוט.
הבדיחה המקובלת בקרב רופאים טוענת שאם קוראים לך לבצע החייאה, כדאי שקודם כל תבדוק לעצמך דופק. ג'רי סיינפלד אמר פעם שפחד קהל נפוץ יותר אצל אנשים מאשר הפחד למות ולכן היו מוכנים לעשות הכל, רק בשביל לא לשאת את ההספד.
אז אחרי הבדיחות.. נהיה רציניים לרגע ונאמר את האמת. מצגת טובה, אפקטיבית, מקצועית נוצרה על מנת להשלים את מה שנאמר על ידי המציג, לחזק ולהדגיש דברים חשובים. היא אינה חזות הכל ויתכן אף שאינה המרכיב העיקרי בהצלחת המצגת .
נדרשתם להכין מצגת לפגישה, הנה 5 טיפים שיבטיחו את ההצלחה שלכם …
1.הכינו את החומר מספיק זמן מראש, תשלטו בו ותראו שאתם מרגישים בטוחים עם המידע, אל תתביישו לעשות חזרות. רשמו לעצמכם ראשי פרקים, עד כאן עוד לא התחלנו במצגת .
2.התאימו את התכנים והקצב לזמן שהוקצה ולמשך הריכוז הצפוי של המשתתפים, בכל מקרה נסו שלא לחרוג מ 15- 20 דקות ראשונות למעבר על כל התכנים.
3.הכינו את השקפים למצגת, השתדלו שלא לחרוג מעבר ל15-20 שקפים עם תוכן ( תמונות ותרשימים יכולים להיות מעט יותר). התוכן בכל שקופית צריך להיות ברמת הכותרות\ראשי פרקים עיקריים. שלבו אלמנטים גרפיים ודיאגרמות רק אם הם ממחישים ומשלימים את הנאמר.
4.קחו הפסקה לפני שהמצגת מתחילה, הגיעו רעננים ומסודרים הכינו את המצגת להצגה ואת כל מה שנדרש עוד לפני שהמשתתפים מגיעים .
5.המצגת התחילה – דברו לקהל שלכם.. תהיו טבעיים, נסו לשמור על נינוחות ולהדגיש את הדברים החשובים. נסו לעבור ברצף ולאחר מעבר מהיר לתת מקום לשאלות ולעורר דיון.
זכרו מצגת טובה היא 80% הכנה טובה.
היכרות טובה עם החומרים וסדר הדברים תהפוך את הכל להרבה יותר יעיל ותעזור לכם להשיג את המטרות ולקבל ביקורות טובות… בהצלחה.