כמה נכון להשקיע באתר אינטרנט חדש ?

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

פוליטיקאים נוהגים לענות על שאלות המראיין בתשובה- זאת לא השאלה.. כמה מפותל מצידם. על השאלה שבכותרת אני משיב- זאת בהחלט שאלה חשובה אבל השאלה החשובה יותר היא- כמה כסף יש לכם סה"כ להשקעה בהקמת העסק בכלל ובשיווק בפרט.

אחרי שאמרנו את זה, נסכים שאתר אינטרנט הוא אמצעי ולא מטרה. רכיב אחד, חשוב יותר או פחות בתשתית השיווקית שלכם ובפס הייצור המכירתי שיאפשר לכם למכור עוד מהמוצר או השרות שלכם.

אתר אינטרנט נכון לעסק הוא כזה שמשקף את הפעילות העסקית, מבליט את מנועי הצמיחה והרווחים, מבטא את ערכי המותג ולא פחות חשוב – בנוי נכון מבחינה טכנית. נטען מהר לדפדפן, מותאם לכל סוגי המכשירים ובעל ממשק משתמש איכותי.

עולם אתרי האינטרנט הוא אינסופי, תוכלו למצוא בקלות אתר אינטרנט חינמי שתקימו לבד ויעלה כמה עשרות שקלים בחודש , דרך אתרים בכמה אלפי שקלים על ממשקים כמו wordpress  ברמות התאמה, עיצוב ותכנות משתנות ועד לאתרים בעשרות אלפי שקלים. האם האתר היקר הוא הטוב יותר- בהחלט לא בטוח, האם אתם צריכים לעשות את האתר הכי טוב בעולם- בהחלט לא.

ההחלטה באיזה אתר להשקיע היא החלטה שיווקית מקצועית וכדאי מאד שתתקבל לאחר שיקול של איש מקצוע, לא חברת האתרים שוודאי מעוניינת למכור את המוצר הכי טוב שלה, וכנראה גם לא על ידכם.. כדי לקבל החלטה מושכלת ונכונה, חשוב שיילקחו בחשבון כמה פרמטרים מרכזיים :

א. סוג העסק שלכם והיקף הפעילות המתוכנן.

ב. אופי הפעילות השיווקית – מיתוג ,איסוף לידים או מכירות.

ג. היקף ההשקעה הכולל בעסק ובשיווק.

ד. לוחות הזמנים .

ה. היכולת והנכונות שלכם להשקיע בעדכונים וניהול האתר.

אם אתם רוצים כלל אצבע, השקעה באתר לא נכון שתהיה מעל ל20% מההשקעה השיווקית הכוללת של חצי השנה הראשונה בעסקים מוטי לידים ו30% בעסקים מוטי מיתוג.

והערה אחרונה, אני מודע לכך שיתכן וזהו האתר הראשון שאתם מקימים בחייכם, יש לכם קריירה חדשה, אתם מלאי תשוקה ומעוניינים שהאתר יהיה הכי מושלם שאפשר, זכרו שכל מה שאתם יודעים על העסק שלכם ישתנה בתוך כמה חודשים, כולל הידע, ההבנה וההעדפות שלכם, לכן עדיף תמיד לצאת לדרך עם אתר טוב אבל לא יקר או מושקע מדי,  סביר להניח שמחכה לכם סיבוב נוסף של הקמת אתר עוד לא המון זמן.

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

הקמת עסק

המונח מלכודת דבש הומצא כנראה כדי לתאר את המצב שבו נמצא יזם חדש שהחליט על הקמת עסק , גייס את הכסף הנדרש ומתחיל בפרוייקט החיים

אופן ביצוע תפקיד המנכ"ל

מנכ"ל חברה אמור לקבוע את יעדי החברה, את הדרך אליהם, להוביל, להנהיג, ללמד ולכוון את מנהליו ועובדיו כיצד להגיע ליעדים שקבע. תחילה נפרוט את התחומים עליהם אחראי המנכ"ל:

דילוג לתוכן