פוליטיקאים נוהגים לענות על שאלות המראיין בתשובה- זאת לא השאלה.. כמה מפותל מצידם. על השאלה שבכותרת אני משיב- זאת בהחלט שאלה חשובה אבל השאלה החשובה יותר היא- כמה כסף יש לכם סה"כ להשקעה בהקמת העסק בכלל ובשיווק בפרט.
אחרי שאמרנו את זה, נסכים שאתר אינטרנט הוא אמצעי ולא מטרה. רכיב אחד, חשוב יותר או פחות בתשתית השיווקית שלכם ובפס הייצור המכירתי שיאפשר לכם למכור עוד מהמוצר או השרות שלכם.
אתר אינטרנט נכון לעסק הוא כזה שמשקף את הפעילות העסקית, מבליט את מנועי הצמיחה והרווחים, מבטא את ערכי המותג ולא פחות חשוב – בנוי נכון מבחינה טכנית. נטען מהר לדפדפן, מותאם לכל סוגי המכשירים ובעל ממשק משתמש איכותי.
עולם אתרי האינטרנט הוא אינסופי, תוכלו למצוא בקלות אתר אינטרנט חינמי שתקימו לבד ויעלה כמה עשרות שקלים בחודש , דרך אתרים בכמה אלפי שקלים על ממשקים כמו wordpress ברמות התאמה, עיצוב ותכנות משתנות ועד לאתרים בעשרות אלפי שקלים. האם האתר היקר הוא הטוב יותר- בהחלט לא בטוח, האם אתם צריכים לעשות את האתר הכי טוב בעולם- בהחלט לא.
ההחלטה באיזה אתר להשקיע היא החלטה שיווקית מקצועית וכדאי מאד שתתקבל לאחר שיקול של איש מקצוע, לא חברת האתרים שוודאי מעוניינת למכור את המוצר הכי טוב שלה, וכנראה גם לא על ידכם.. כדי לקבל החלטה מושכלת ונכונה, חשוב שיילקחו בחשבון כמה פרמטרים מרכזיים :
א. סוג העסק שלכם והיקף הפעילות המתוכנן.
ב. אופי הפעילות השיווקית – מיתוג ,איסוף לידים או מכירות.
ג. היקף ההשקעה הכולל בעסק ובשיווק.
ד. לוחות הזמנים .
ה. היכולת והנכונות שלכם להשקיע בעדכונים וניהול האתר.
אם אתם רוצים כלל אצבע, השקעה באתר לא נכון שתהיה מעל ל20% מההשקעה השיווקית הכוללת של חצי השנה הראשונה בעסקים מוטי לידים ו30% בעסקים מוטי מיתוג.
והערה אחרונה, אני מודע לכך שיתכן וזהו האתר הראשון שאתם מקימים בחייכם, יש לכם קריירה חדשה, אתם מלאי תשוקה ומעוניינים שהאתר יהיה הכי מושלם שאפשר, זכרו שכל מה שאתם יודעים על העסק שלכם ישתנה בתוך כמה חודשים, כולל הידע, ההבנה וההעדפות שלכם, לכן עדיף תמיד לצאת לדרך עם אתר טוב אבל לא יקר או מושקע מדי, סביר להניח שמחכה לכם סיבוב נוסף של הקמת אתר עוד לא המון זמן.