בדיקת היתכנות – הדרך הקלה והמהירה להתחיל בהקמת העסק שלכם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email

אם נביט לרגע על כל העסקים שחוצים את השנה החמישית שלהם, נגלה עסקים מצויינים ורווחיים ומולם עסקים במצב הישרדותי תמידי, חיים על אדי הדלק ובסכנת סגירה קבועה.

מנסיוני בליווי עסקים כבר יותר מ15 שנה, אני קובע כי סיכויי ההצלחה של עסק חדש עולים בצורה דרמטית כאשר מתבצע תכנון עסקי מקצועי, אמיתי וביקורתי. אם אתם נמנים על אלו שמקפידים לתכנן לפני שפועלים, מגיעים לכל פרוייקט חדש עם ראש פתוח ומבינים שניהול הוא מקצוע ושאין תחליף לנסיון, יש לכם את כל הסיכויים להצליח בעסק שלכם.

מהי בדיקת היתכנות ?

בדיקת היתכנות היא סוג של תוכנית עסקית מתומצתת מאד שמטרתה לשקף בצורה עניינית את תחום העיסוק של העסק, המוצרים והשירותים והאופן בו העסק ישווק ויפעל.

לבדיקת היתכנות יש שני רכיבים מרכזיים :

  1. מסמך קונספט לעסק- מסמך טקסטואלי הכולל בתמצית את הרכיבים המופיעים בתוכנית עסקית מלאה. רקע על היזמים והמוצר, הבנה של השוק והתחרות ובהמשך הצורך והפוטנציאל, הגדרה אסטרטגית ראשונית ( שיתכן שתשתנה בהמשך) ותיאור כללי. תמציתי וראשוני של תהליכי השיווק, המכירות והתפעול.
  2. תחזית פיננסית ל3 -5 שנים – על בסיס הגדרת המוצרים והמודל העסקי, תתבצע הערכה מקדמית של ההשקעה הנדרשת להקמת העסק, צפי ההכנסות ,ההוצאות והרווחיות על המוצרים, בהתאם יוערך זמן החזר ההשקעה והיקף המימון הנדרש שהוא חיבור בין סכום ההשקעה לצורך בהון חוזר.

שני הרכיבים האלה יחד יתנו ליזם תמונה ראשונית לגבי הסיכויים להצלחת העסק.

מתי עדיפה בדיקת התכנות על תוכנית עסקית ?

חשוב להדגיש, תוכנית עסקית היא תוצר הרבה יותר מעמיק, מפורט ומדויק מבדיקת התכנות ולהבדיל מבדיקת היתכנות משמשת גם ככלי עבודה בזמן הקמת והפעלת העסק.

מטבע הדברים, ההשקעה בהכנת תוכנית עסקית רבה יותר וכך גם עלותה כך שההמלצה שלי אליכם, אם אתם נמצאים בשלבים הראשונים מעוניינים לחסוך ולהתקדם בהדרגה, להשקיע קודם כל בבדיקת היתכנות מהירה בתקציב נמוך  יחסית. מכאן תוכלו להמשיך לתוכנית עסקית מלאה או להתקדם ישירות להקמת העסק שלכם.

מה נדרש מבדיקת היתכנות מצויינת ?

ראשית חשוב להדגיש, בדיקת היתכנות היא שלב חשוב מאד גם בהבשלה שלכם כיזמים, זהו השלב הראשון ה"אמיתי" בהקמת העסק שלכם, הוצאת הכסף הראשוני היא במידה רבה סמלית ומייצגת את סיום שלב החלומות וכניסה לעולם שיש בו לו רק "פרחים ופרפרים"  אלא גם חסמים ואתגרים.

חשוב להבין, על אף ודווקא שבדיקת ההיתכנות היא מתומצתת ושטחית יותר מתוכנית עסקית, חשוב שתערך על ידי אדם מנוסה, היכולת לזהות כבר בשלב הזה את החוזקות שאתם מביאים לעסק, ההזדמנויות בשוק והאיומים משמעותית מאד כדי שאפשר יהיה ליצוק לתוך עבודה מהירה וזולה יחסית ערך אמיתי, תובנות שיכריעו במידה רבה את עתידו של העסק.

 

רוצים לדבר עם כותב הכתבה? מוזמנים ליצור קשר

גילוי נאות: התכנים שבאתר אינם מהווים ייעוץ משפטי ו/או כלכלי ו/או ייעוץ השקעות או אחר ואינם מובאים כתחליף לקבלת ייעוץ מעורך דין ו/או רו"ח ו/או ייעוץ מקצועי אחר והם מהווים מידע כללי בלבד ואין להסתמך עליהם בכל צורה שהיא. כל פעולה שנעשית ע"פ המידע והפרטים האמורים באתר זה הנה על אחריות המשתמש בלבד והח"מ אינו אחראי בשום צורה ואופן לתוצאות השימוש במידע המובא באתר זה. מטרת התכנים המופיעים באתר לסייע למשתמשים להרחיב את בסיס הידע האישי שלהם בלבד בטרם הם פונים לבחון שווקים והזדמנויות עסקיות והם מבטאים את דעתו האישית בלבד של הח"מ.

עשה ואל תעשה – השלב הראשון במכירה

איך אתם מגדירים את עצמכם כאנשי מכירות? מקצוענים? חברותיים? ענייניים? חדורי מטרה? אגרסיביים ? … חחח מנחש שאף אחד לא מגדיר את עצמו כאגרסיבי.    גם

דילוג לתוכן